12 september 2011

Nicole - 9.9.2011

Kom på dethär just men förra fredagen var en viktig dag! Det var min namnsdag!! Kanske nån nu undrar varför det skulle vara nånting speciellt, let me tell you why. Eftersom mitt namn varken är svenskt eller finskt (eller vad det nu är för namn som står i alla finska och svenska kalendrar) så står "Nicole" inte nånstans. Vilket jag tycker att är fel med tanke på att Östen, Ingegerd och Oili nog är nämnda. Men i alla fall, så bläddrade jag igenom FSS kalendern jag fick, och vilket namn står på fredagen den nionde september, om inte NICOLE. Jag (och inte mina föräldrar heller) har aldrig vetat när min namnsdag är, men nu vet jag och det borde firas!! Kanske det räcker som hyllning åt mitt namn att jag har nämnt det tre gånger i ett inlägg.. Men nu folks, nu vet ni det! Nästa år väntar jag mig en kaka (minst!) som namnsdagspresent!
Om någon Östen, Ingegerd eller Oili råkar läsa dethär, jag ber om ursäkt, inget ont var menat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar