27 september 2011

Smooth Criminal

Finland is going crazy. I grani är det nån som stjäl mopon utanför skolan (fler än jag trodde har redan blivit stulna enligt Linda) och i stan är det nån som stjäl bankkort. Inte för att jag förstår hur folk inte tänker, och nu talar jag om bankkortsgrejen. Det är tydligen två killar som sätter en sedel vid din fot när du ska ta ut pengar. Så knackar de dig på ryggen så du märker sedeln, och när du böjer dig ner för att ta den tar de ditt kort. Nu undrar jag, varför litar man på en främmande människa så mycket att man lämnar sitt kort obevakat? Kanske det bara är jag som är överförsiktig men det här kommer aldrig hända mig.
Varför alla de här tjuvarna inte kan försörja sig med riktiga jobb i stället för att stjäla är en till sak jag inte förstår. Sjunk ännu lite lägre.
Dagens sötaste sång här! Har förresten märkt att det faktiskt går att lura hjärnan att vara positivare och piggare om man ler. Tänk på det du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar