8 september 2011

Dag 8 - nånting som får mig att gråta

Filmer. Tv-program. Böcker. Sånger. Otrevliga människor som får mig att må dåligt. Allt möjligt. Oftast är det nog filmer. Jag kan gråta i nästan vad som helst för filmer om det händer nånting sorgligt. Så ett tips: om ni inte tycker om folk som gråter i filmer, titta inte på Titanic med mig! Tv-program kan vara allt från serier till reality-program. The OC är ett bra exempel; En sjukt bra serie men så sjukt sorglig ibland! Sen det där programmet på tv där familjer som har det dåligt och bor i dåliga hus får ett nytt hus av vad-han-nu-heter och hans team. Där gråter man ju alltid! Böcker.. Det bästa exemplet är väl Harry Potter, haha. I min sista HP bok ser man typ inte ens texten i slutet eftersom bläcket har spridit sig. Sånger är det ovanligt att jag gråter i men ibland om det är i stil med en sång jag hörde för en tid sen, där en kille sjöng om sin syster som hade dött, det är ju hur hemskt som helst! Måst vara på rätt humör för att gråta åt sånt though. Detsamma gäller nog allt, om jag är super-happy får man nog inte mig att gråta så lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar