19 mars 2012

träna, träna varje dag

Shit vad duktigt jag har tränat idag. En timme punttis, en timme zumba, tänja + promenad. Jumppatimmen räknas inte eftersom vi spelade fotboll med pojkarna och de är så bra att jag bara var rädd mest hela tiden. Jag kom just hem i alla fall, gjorde en smoothie (berättar varför) och åt en lyxmiddag: Filodegsinbakad potatis, inrefilé, broccoli, sockerärter och vitaminer (hehe). Så sjukt gott! Nu ska jag gå i duschen så snabbt jag kan och sen har jag massor läxor till i morgon. Har tusen skolgrejer att göra hela veckan och har absolut ingen aning hur jag ska hinna med allt. Stress! Dessutom ska jag träna nästan varje dag och det tar tid. Det gäller väl bara att skriva upp precis allt som ska göras och sen planera ordentligt. Ja just det, smoothien. Vi bestämde (Linda och jag) att vi ska ge upp skolmaten eftersom den varken är god eller särskilt hälsosam och istället ta med bättre mat hemifrån. Så, eftersom jag inte har en så lång dag i morgon och inte hinner träna efter skolan, får det bli en smoothie och nån frukt eller ett bröd till lunch för mig. Sommarkroppen, här kommer jag! Haha, okej. Nej men det är faktiskt ganska roligt att försöka sig på att leva hälsosamt. Idag köpte vi faktiskt keso och åt det efter träningen. Gött. Undrar hur det kommer gå med dethär, ska bli intressant att se. Har ni bra tips om vad man ska äta eller sånt när det gäller träning? Dela gärna med er av vad ni vet! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar