16 mars 2012

late night with Nici

Hehe ja, jag är ännu uppe och tro det eller ej, det är på grund av skoljobb. Bestämde mig för att skippa esport imorgon eftersom jag sku vara helt för trött för det, så istället kör jag en liten workout här hemma när jag vaknat, skönt. Just nu sitter jag och läser om "vad hände med "OC" stjärnorna?" och får sån sjuk lust att kolla alla OC seasons från början till slut. Andra bra serier i all ära men inget vinner OC om man frågar mig. Gud så den serien är bra. Följde med från början då den kom i tvn och har kollat igenom alla seasons minst fem gånger efter det. I alla fall så skrev jag just ett tal (det var en essäuppgift) om varför asiater borde komma till Finland. Skrev så fint att jag själv fick lust att komma hit. Åh gud så jag väntar på sommaren, det var den jag skrev om. Väntar så på att få ta tåget till stan och sen gå hela vägen ner till havet och sätta mig nånstans och bara njuta av solen, havet och lite glass. Såna dagar, då allt bara är så perfekt och Finland är som bäst, tycker jag lite synd om människor som inte får bo här. Så kommer vintern och jag önskar att jag sku bo i Australien eller nåt..
underhåller er med en sommarbild på mig.. jag klipper gräset om nån vill veta och hela min familj hade åkt iväg till lande och de måste komma hem igen bara för att se om det faktiskt var sant
Men här har ni en liten del av min text:
Especially Helsinki with its old architecture and streets, open-air cafes and charming sidewalks along the shore is extremely nice during summertime. The weather is usually great, the people are relaxed and you can hear seagulls as they fly over the city. There are many things to see and do in Helsinki. You can shop at the market-place, go see a play in one of our theatres or if you like the sea you can easily jump on a boat that takes you to the beautiful Finnish archipelago. There you can lie in the sun and enjoy the silence that surrounds you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar