29 mars 2012

tortillaaas

Åt just middag - sjukt gott som vanligt när det är mamma som har kockat! - och nu är jag proppis. Inte för att jag klagar, lite mat var just vad jag behövde efter att ha läst på mattaprov (japp, läst. inte räknat.) i fem timmar. Ska ännu fortsätta, nu med mammas hjälp. Pappa kommer inte hem förrän ganska sent ikväll och storebrorsan var bara hemma en liten stund före han sku iväg nånstans igen så de är inte till vidare stor hjälp. Han räknade faktiskt en uppgift, den blev fel. Där ser man hur snabbt man glömmer det man lärt sig i gymnasiet..
I alla fall så ska jag och mamma slå ihop våra kloka huvuden och "gissa oss fram till rätt svar" som mamma kallar det. Får se hur det slutar. Som tur kommer det Criminal Minds klockan 9 så jag får ta paus då igen. Det blir ganska mycket provinlägg nu när det är provvecka på G, fast jag har bara 5 prov kvar så snart är det över och vårperioden är här med allt roligt! Ååh kan inte vänta.. Nu tillbaka till mina kära matematikgrejer!
Så ser det ut när jag övar på prov, intressant va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar