21 februari 2012

I have a feeling...

...att våren är på kommande. Det blir varmare för varje dag, idag är det till och med plusgrader! H&M vårkatalogen kom hem i posten och butikerna har rea på alla vintergrejer. Dessutom är det inte länge kvar till vårmånaderna, helt sjukt hur skolåret har gått snabbt igen. Dagarna bara susar förbi känns det som. Snart är vi väl 80år gamla och sitter i våra gungstolar och kommer ihåg de fina ungdomsåren, haha. Nej, allvarligt så älskar jag våren. Säkert för att jag inte alls tycker om vintern så det känns lite extra bra att vintern övergår i vår och allt svartvitt blir fullt med färg. Dessutom betyder våren så mycket roligt. Många vänner har födelsedag på våren (jag också!), skolan är snart slut, det blir varmare väder, man kan börja sitta ute på kvällarna (och dagarna) och allt blir bara så bra. För mig brukar det kännas som att jag inte riktigt är mig själv under vintermånaderna. Förstås är jag det, men ändå känns det som att jag varje år sku vakna till liv igen på våren. Jag är på mycket bättre humör och jag är mycket lugnare än på vintern. Dessutom finns det ingen känsla som är likadan som den när jag ser att det knappt finns någon snö kvar ute, solen skiner och jag får hoppa i mina älskade Converse. Dessutom betyder våren att sommaren, som jag har längtat till hela vintern, är nära. För om jag tycker om våren, så älskar jag sommaren!
(en liten nostalgitripp tillbaka till förra sommaren i Frankrike)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar