1 februari 2012

den första februari

Just nu har jag bara en sak att säga. Jag. Hatar. Vintern. Alla bussar är sena (eller tidiga?) så jag måste just vänta ute en halv timme och höll på att frysa ihjäl. Inte alls roligt. Träna hann jag inte heller göra idag och nu känns det som om jag sku vara sjuk. Men, jag ska se på de ljusa sidorna av saker. Vintern betyder sportlov (om två veckor) och sportlov betyder tyvärr inte en resa till södern gammeldans. Ser verkligen fram emot att göra mig fin (eller göras fin, alltså), sätta på mig först min fina klänning och senare min andra fina klänning och mina nya skor. Nu när vi inte har vanlig skola tänker jag inte överhuvudtaget på allt som ännu måst göras inför gammeldansen (vilket är en hel del) utan bara på hur roligt det kommer att bli. Sku bara kunna skippa dehär två följande veckorna nu eftersom det inte händer nästan nånting spännande. Dessutom ska det vara minus 20 i morgon, men jag har ledigt som tur så jag behöver egentligen inte gå utanför dörren. Ska göra det för att gå träna, men annars är det filmer och provläsning all day long som gäller! Kort sagt, jag sku kunna ha gammeldans och sen sku det få bli vår. Med vår menar jag minst 15 plusgrader. Längtar!
denhär filmen såg vi hos Helena idag. så rolig, haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar