21 december 2011

mshk/tgwtdt

Assi sa att hon just såg första filmen i millennium-trilogin så jag tänkte nu bara säga hur jävla bra de är! Män som hatar kvinnor är helt jävla bra, men ett tips: kolla filmen, men läs boken först! Fast man inte tycker om att läsa så rekommenderar jag verkligen för det gör filmen så mycket bättre. Förra året hade jag och Linda en 1 timmes presentation om filmen + boken, hur roligt som helst. Vi satte oss in i allt; boken, filmen och dramat kring författarens arv. Intressant som bara vad. Nu har ju filmerna (eller första iaf) gjorts pånytt på amerikanskt vis, den ska jag se nåndag och jag hoppas den är bra, fast jag inte tror den kan vara bättre än den svenska. Men, läs böckerna!
Kolla förresten in H&Ms kollektion, the Girl With the Dragon Tattoo (som säkert redan nästan är slut).

Fast den amerikanska versionen är bra, så kan nog ingen vara bättre än Noomi Rapace och Michael Nyqvist. Det är bara min åsikt though..

2 kommentarer:

  1. de va helt sjukt kiva B) ja borde bli tvingad o läsa domdä andra böckena också, så sku ja påriktit göra de..... ja ha fösökt men de blir int ti någå, dom e SÅ LÅNGA!

    SvaraRadera
  2. jopp verkligen!! :) ska vi ta tisammans nångång sådär nå tävling vem som har läst dom först så att vi påriktigt läser dom? haha

    SvaraRadera