30 december 2011

je m'appelle sèche-cheveux

Har stora planer. 2012 innebär en helt ny start för mig. Allt tänker jag inte berätta för er, en del håller jag för mig själv. Jag har aldrig gjort det förr, men i år (bara för att det är jordens sista år-not) tänker jag göra några nyårslöften. Här kommer några av dem:
1. Jag tänker inte äta alls godis. (Choklad är tillåtet ibland men karkki, chips, kex och skräpmat (subway borträknat) är strängt förbjudet)
2. Jag tänker färga mitt hår första gången nånsin. (Lite ränder såhär först bara, inget radikalt)
3. Jag tänker vara värsta nörden nånsin. (Kort sagt sluta komma för sent till timmarna och vara lite mer aktiv)
4. Jag tänker resa massor. (Mer än vanligt i allafall)
5. Jag tänker skaffa ett jobb.
6. Jag tänker festa utomlands med Fille efter att vi båda fyllt 18 och fara på roadtrip med vänner (ingen skillnad vart).
7. Jag tänker ha ett helt mindblowingly bra år.
Sju är ett bra tal så jag slutar där. Inte så allvarliga eller stora löften kanske men de är löften i allafall. Nånting att sträva efter. Känns ganska bra att ha en liten lista, alla borde testa!
Nu om mitt hår. Jag kom igår plötsligt fram till att det är otroligt tråkigt. Det bara liksom chillar på mitt huvud. Inte så skoj, så jag tänker göra lite hårinpackningar nu och så tar jag och diskuterar med min frissa efter årsskiftet om hur det sku vara om jag kanske sku sätta lite ränder och klippa det lite. Ett nytt år, ett nytt hår och en ny början. Feels good.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar