15 december 2011

Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo.

Droppen urholkar stenen inte genom sin kraft utan genom att ofta falla. Det lärde vi oss i franskan idag.
Nu måst jag bara klaga på en grej som irriterar mig så jävla mycket. Det är när människor kommer fram till mig och "Nicole har du sagt att..." Tro inte på allt ni hör människor! Det ena ryktet efter det andra sprids och jag undrar bara, hur fan orkar människor bry sig så mycket om vad nån säger att nån annan har sagt/gjort? Idag frågade en kille av mig om jag har sagt att jag inte vill att de 95or som dansar gammeldans med oss dethär året ska få komma till efterfesten. Nej, det har jag inte sagt. Jag har diskuterat det med en del andra människor though, och vad jag inte kan förstå är varför dehär förstaårseleverna ens vill dansa med oss? Är det inte roligare att dansa med alla sina vänner och sin egen årskurs?! Jag tror personligen att det sku bli en mer "intim" efterfest om vi bara sku vara med människor från vår årskurs, för då sku vi fira det som egentligen firas på gammeldans-efterfesten: att man är äldst i skolan. Men det är inte jag som bestämmer, jag bara säger att jag inte sku ha dansat förra året fast jag sku ha fått chansen. Men ni gör som ni vill..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar