13 december 2011

je tu il elle nous vous ils elles

Sitter och har det tråkigt. Från 11 (halv 12) till halv ett har jag hålis och ingenting att göra. Sen har jag bara provutgivning. Min fråga är: hur onödigt är det inte att bli i skolan i tre timmar extra bara för att få ut några prov?! Om jag sku vara hemma nu sku jag kunna njuta av en film eller två, skriva lite historia-grejer som jag inte gjort och bara ta det lugnt. Men nej. Som tur har jag min franska ELLE med mig till skolan idag, så den och lite sällskap av min ipod gör att jag borde klara mig till dagens slut utan större problem eller uttråkning.
Konstig fiilis just nu förresten. Det är helt tyst i skolan, och då menar jag faktiskt helt tyst. Sitter ensam i datasalen dessutom. Älska lugna skoldagar utan härjande elever!
Vi hade just julmusik (dålig, men ändå julmusik) i högtalarna i skolan, serverade pepparkakor och saft och såg en del människor med tomteluvor. Julfiilisen kommer mer och mer, det ända jag inte förstår är varför vi inte har pyntat skolan med en massa rött och grönt? En julgran sku ju också vara helt mysig..

It does not matter how slow you go so long as you do not stop.

—Wisdom of Confucius--- just det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar