18 december 2011

jinglebells

Pepparkaksbakning på G. Lite julmusik i radion och bara 6 dagar till julafton, mysigt! Ingen choklad i kalendern idag heller tyvärr. Min pepparkaksbakning går förresten till såhär: jag kavlar ut lite deg, trycker en form (stjärnor t.ex.) på degen och sen börjar jag ta bort degen mellan stjärnorna. När det är gjort börjar jag flytta alla stjärnor till en plåt, men jag är så dålig på det att nästan alla blir oformliga och då blir jag så irriterad att jag äter upp dem. Såhär fortsätter jag tills jag mår illa och sen dricker jag lite mjölk och fortsätter tills jag mår så illa att jag inte kan röra på mig mer. Älska pepparkaksdeg!
Senare tänkte jag klä plastgranen uppe som jag och Embla inte hann klä igår (vi åt middag och såg på Slumdog Millionaire istället) och sen se på nån Disneyfilm eller bara ligga och se på tv. Jag brukar inte ens se på tv sådär annars bara men det är hur roligt som helst när man har en ny tv, så jag är helt addicted nu. Ha en skön söndag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar