31 december 2011

Magical, Unforgettable, Phenomenal, Life-Changing, Inspiring, Good, Fabulous, Lucky, Great, Funny, Hysterical, Sublime = 2011

Mitt 2011, vad som hänt varje månad (i stora tag).
Nyår 2011: firades på Martinique med familjen. Det finska nyåret (tidsskillnad, ni vet) firades i bilen påväg hem från huvudstaden. Det karibiska nyåret firades i simbassängen.
2011:
Januari: inget hemskt speciellt, bara ganska många sena nätter och mycket skola.
Februari: modellade för Petras skoluppgift, var sjuk helatiden, "serverade" på gammeldansen i GGs, målade om i mitt rum och köpte lite nya möbler mm.
Mars: var på muséer i stan (intressant!), tog två hål till i båda öronen, hade lite fler sena kvällar och mer skola än nånsin.
April: ännu mera skola, sena kvällar, vårshopping, påsklov och många födelsedagar.
Maj: ännu fler födelsedagar (maj-barn ftw!), min 17e födelsedag (förberedde mig för det tråkigaste året nånsin), Finland vann ishockey-vm, Linda och jag hade vår oförglömliga Män Som Hatar Kvinnor-presentation i moddan och jag var på the Hangover 2 ennakkonäytös med Petra där vi kände oss lite underdressed i våra myskläder (bland alla kändisar i finkläder).
Juni: sommarlovet började, brorsan blev student, "barnvaktade" mina kusiner, njöt av många sena sommarnätter, firade en ovanlig midsommar i Esbo, var till simstadion och njöt av det otroligt varma vädret, åkte till rivieran i Frankrike för att njuta av ännu varmare väder.
Juli: Ulli åkte till Thailand, jag levde livet i St Raphaël, kom hem den 21.7, njöt av att vara hemma igen med alla vänner.
Augusti: var på lande med familjen, tog vara på de sista sommarlovsdagarna, köpte min gammeldansklänning, började mitt andra år i gymnasiet, hade normala skol-veckoslut igen (middagar, födelsedagsfester och filmkvällar) och började blogga.
September: fler middagar, mer och mer skola, skolfotografering, klippte i misstag ett mercedes-märke på Petras sidecut, fick min OnePiece och blev webredaktör för skolans nätsida.
Oktober: firade vänner, hade besök av franska släktingar, köpte min efterfestklänning, hade roligt många sena kvällar och blev en Belieber (inte helt, haha).
November: var på bio oftare än vanligt, fick veta att jag ska med till Polen, var på konvent, fick dåliga nyheter, kämpade mig igenom månaden och tog emot december som en vinnare (hehe).
December: åkte till Paris en vecka, gjorde en egen tygkass, spelade Cluedo, var på födelsedagsfester, var avundsjuk på alla som åkte till Afrika, hade helt otrolig julfiilis, åt massor julmat, hade en otroligt rolig julafton, såg för många filmer, hela Grey's season 2 och firar slutligen idag ett förhoppningsvis super nyår.
Jag tror delvis på att "så som nyåret är, så är hela året", så jag tänker ta ut allt av kvällen och njuta fullt ut. Visar min outfit senare (om den är värd att visa) och belönar mig själv med en bildbomb från 2011.
lande
la France
den bästa spanska + danska tjejen
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar