10 november 2011

MAT

Ett inlägg om mat är bra nu när jag sitter här och är hungrig. Men först, vad jag gjort idag. Var i skolan, talade om gårdagens teater som faktiskt var ganska bra, hörde fyra olika föreläsningar om olika yrken. Några intressanta och några...mindre intressanta. Nu sitter jag hemma och tänker ladda ner musik, se på serier, göra ett litet finskaprojekt och drömma om mat. För mat är gott.
En förklaring om mat. Jag tycker om mat. Mat är det godaste som finns. Skolmat är ett undantag though. Utom om det finns färskt bröd, grönsaker och frukter.. Hemma äter vi mammas mat. Mammas mat är god för mamma vet vad vi tycker om och vad vi inte tycker om. Ett exempel: jag tycker inte om ärter eller majs, utom om majsen är grillad. Jag äter varken korv eller lever, det smakar konstigt och det äcklar mig. Jag tycker jättemycket om grillad biff med nypotatis och en massa smör. En av mina favoriträtter är nånting jag inte ens vet vad det heter men det får jag alltid på min födelsedag. Raclette och fondue är också gott! Och såå vidare. Intresseklubben antecknar flitigt va? Bästa kocken: mamma. Om mamma, famo och momi inte räcknas är det Jamie Oliver all the way, han har lite liksom brittisk karisma. Hahahaha okej enjoy min lilla historia och ifall ni inte orkar läsa, njut av era liv istället, woopwoop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar