29 november 2011

6 saker jag saknar

För att jag inte har nånting bättre för mig atm.

1. Emma 'Ems' Högis
          Har inte sett henne på säkert två månader, vet inte ens varför. Men jag saknar henne och hennes skratt och hennes skämt och att tala om filmer och serier och se på MTV Plain Jane och jag saknar hennes commitment issues och allt med henne. Jag saknar att äta caesarsallad från en påse med henne. Jag saknar att hon vimsar omkring och talar om Harry Potter och inte kan sitta stilla och tvingar mig att se på salkkarit.
2. Mitt liv
          Om jag ens nånsin har haft ett. Saknar i alla fall att bara kunna fara vartsomhelst utan att inte behöva oroa sig för hur provet ska gå nästa dag.
3. Att shoppa
          Ännu nästan en månad kvar av shop-stop och det är såå hemskt. Jag bara går omkring i butikerna och vill köpa allting men jag får inte och det är minst sagt irriterande. Saknar tiden då jag hade pengar också..
4. Sommaren
          Okej, vem saknar inte sommaren? Speciellt saknar jag förra sommaren, eftersom jag var i Frankrike där det var runt 38 grader varje dag och man kunde välja mellan 40 olika glassmaker och köpa plättar och simma i havet på natten och se på när man sköt raketer och äta ute och flirta med killar (fransmän, italienare, spanjorer, danskar, norrmän...) och ligga på stranden hela dagarna och umgås med fina människor och prata dålig franska och ringa och beställa taxi till en chaffis som lägger på telefonen för att han inte förstår vad vi säger. Och att söndra en lampa med min handduk, få franskt morgonmål varje morgon och gå hem varje natt runt 4 kilometer och prata med Lotta. Saknar den finska sommaren också, fast jag missade en stor del av den nu. Men saknar att vara på lande med vänner eller i ekenäs eller bara hemma på taket i solen eller i stan i en park eller på en strand. Ge mig sommar!!!
 5. Min bror
          Okej, han har inte bott hemma på typ ett halvt år nu, men det känns ännu också lite konstigt att duka bordet med bara fem tallrikar istället för sex. Han är hemma varje veckoslut men ändå är det lite dumt att inte kunna se på tv serier med honom under veckan eller fråga om han kan köra mig hit och dit. Att han inte är hemma och säger saker som: du kan inte ha en ljus kjol med en mörk skjorta, det ser dumt ut. Som jag skrev i en uppsats i skolan: Ofta förstår man inte vad man har före man mister det. Har ju inte mist honom precis, men ni vet vad jag menar. Usch för att bli äldre och inte mera vara barn och bo hemma med alla syskonen.
6. Havet
          Älskar havet och på vintern ser jag inte mycket av det. Alla hav är superduper men de bästa är havet på lande och hav utomlands som är helt turkost. Förutom att hav är fina så lugnar de mig, som allt vatten gör. Om jag är upprörd sitter jag i duschen eller står ute i regnet. Älska vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar